Bedrijfsverhuizing
Laat jouw kantoor, bedrijfshal of bedrijfsruimte verhuizen door het team van Verhuisbedrijf Gordijn.
Bedrijfsverhuizing Uitbesteden?
Een bedrijfsverhuizing laten uitvoeren
Heeft uw bedrijf hulp nodig bij het laten uitvoeren van een specialistische bedrijfsverhuizing? Verhuisbedrijf Gordijn is een gespecialiseerde verhuisorganisatie met de nadruk op de zakelijke markt. Jaarlijks voeren wij voor verschillende bedrijven verhuizingen uit in de regio Den Haag, Delft, Leiden, Rotterdam, Dordrecht, Schiphol en Amsterdam. Bovendien zorgen wij voor een goede prijs- en kwaliteitsverhouding.
Wij bereiden uw bedrijfsverhuizing zorgvuldig voor tot in detail. Vooraf bespreken we hoe we het beste de verhuizing kunnen uitvoeren, in welke volgorde de verhuizing gaat plaatsvinden en hoeveel tijd er nodig is. Wij zorgen voor een goede planning welke volledig is afgestemd op uw openingstijden, zodat u er zo min mogelijk hinder van ervaart.
Wat kost een bedrijfsverhuizing?
Voordat je besluit een offerte aan te vragen is het verstand om eerst te weten wat je qua kosten kan verwachten. De kosten zijn natuurlijk van verschillende factoren afhankelijk. Die bovenop de prijzen kunnen komen die hieronder worden beschreven. Daarentegen geeft het volgende overzicht een vrij duidelijke indicatie van te verwachten kosten.
De verhuizing van een bedrijf of kantoor is afhankelijk van een aantal factoren. Om te beginnen het aantal werkplekken (bureaus, bureaustoelen, computers en kasten), de inventaris (projectmeubilair, kantine meubels, keuken, kasten en vergaderruimtes) én dan nog bijvoorbeeld de loods, opslag of een bedrijfsarchief.
Een bedrijfsverhuizing met vijf tot tien werkplekken kost tussen de €2500 en €4000 exclusief 21% btw.
Een bedrijfsverhuizing vanaf elf tot 20 werkplekken ligt al snel tussen de €4500 en €7500 exclusief 21% btw.
Eén aanspreekpunt
Bij een bedrijfsverhuizing wordt er één projectleider aangesteld. Deze projectleider is uw vaste aanspreekpunt. Aan deze projectleider kunt u vóór, tijdens én na uw verhuizing al uw vragen rondom uw bedrijfsverhuizing stellen.
Voorwaarden en verzekeren van een bedrijfsverhuizing
De Algemene Voorwaarden Bedrijfsverhuizingen (AVB) gelden bij uw bedrijfsverhuizing. Voorafgaand aan elke verhuizing bespreken wij met u welke verzekering in uw geval het meest geschikt is. Het is altijd mogelijk om uw waardevolle en/of risicovolle goederen apart te verzekeren.
Tijdens al onze werkzaamheden is altijd onze verplichte WA-verzekering van toepassing. Deze dekt schade aan gebouwen en aan bezittingen van derden tot een bedrag van € 1.350.000.
Checklist bedrijfsverhuizingen
Bij een verhuizing komt veel kijken. Daarom hebben een praktische verhuischecklist opgesteld, waardoor u niets vergeet tijdens uw verhuizing. Wilt u deze checklist graag ontvangen? Neem dan gerust contact op met Verhuisbedrijf Gordijn via ons mailadres planning@gordijntransport.nl of bel ons op nummer 085 080 1600.
Een bedrijfsverhuizing goed voorbereiden
De voorbereiding van bedrijfsverhuizingen zijn cruciaal. Dat komt omdat het vaak gespreid is over meerdere dagen, dan wel weken dan wel maanden. Wanneer wij een offerte uitbrengen voor een bedrijfsverhuizing wordt er altijd rekening gehouden met een aantal verschillende factoren:
- Kan de verhuizing direct door naar de nieuwe locatie, of is er een tijdelijke locatie?
- Is er geen tijdelijke locatie, gaan medewerkers dan thuiswerken?
- Wanneer medewerkers tijdelijk gaan thuiswerken, moeten er dan werkplekken naar de medewerkers thuis worden gebracht?
- Wanneer er vanaf een tijdelijke locatie wordt gewerkt, moet er dan meubilair tijdelijk worden opgeslagen?
- Moet er meubilair tijdelijk worden opgeslagen, hoe lang?
- Wanneer mag het meubilair uit de opslag?
- Gaat het vanaf de opslag naar één locatie of naar meerdere?
- Etc.
Zoals je ziet zijn dit allemaal onzekerheden die komen kijken bij een bedrijfsverhuizing.
Verhuizen vanaf meerdere locaties
Een bedrijfsverhuizing is in veel gevallen anders dan een reguliere verhuizing. Zo komt er bij een bedrijfsverhuizing veel meer kijken. Eén van de grote verschillen is dat bedrijven soms werken vanuit meerdere locaties, of juist van één locatie verhuizen naar verschillende locaties. Ook in dat geval is er weer veel coördinatie en extra planning nodig.
Nieuw projectmeubilair?
In de praktijk zien we dat veel bedrijven die verhuizen naar een nieuwe locatie, ook kiezen voor nieuw projectmeubilair. Dat betekent dat de complexiteit van de verhuizing hierdoor toe kan nemen. Met de nadruk op ”kan”. Want het hoeft niet perse te betekenen dat het ook daadwerkelijk complexer wordt. Echter, wanneer er gewerkt gaat worden met nieuw projectmeubilair, dan zijn er direct een aantal vragen die bij onze verhuizers te binnen schieten. Namelijk, wat voor meubilair is dit? Moet dit projectmeubilair door ons worden gemonteerd? Oftewel, wie doet de montage? Waar wordt het projectmeubilair tijdelijk opgeslagen (Verhuisbedrijf Gordijn biedt opslag), wat gebeurt er moet het oude meubilair? Wordt dit verkocht, moet het worden uitgeleverd of gaat het naar het grofvuil?
Offerte aanvragen?
Wilt u graag een perfect geregelde verhuizing in de regio Den Haag, Delft, Leiden, Rotterdam, Dordrecht, Schiphol of Amsterdam? Vraag dan een geheel vrijblijvende offerte aan bij Verhuisbedrijf Gordijn!